objectar

segona fase

Cerveses Moritz

Si fa pocs anys era difícil imaginar l’entrada de nous competidors en un sector aparentment consolidat com el de la cervesa, Moritz ens va sorprendre rellançant la marca què anys enrere havia estat la principal competidora de Damm. Tres anys després, han aconseguit introduir-se en l’imaginari col·lectiu i posicionar-se fortament com la cervesa de qualitat de Barcelona.

L’Herència de la companyia remunta a l’any 1851, quan Louis Moritz, un jove alsacià de vint-i-un anys, arribà a Barcelona i en pocs anys muntà la seva pròpia fàbrica de cervesa. Els hereus continuaren el negoci familiar, què fou col·lectivitzat durant la guerra, què ressorgí un cop acabada aquesta, i que arribà a controlar el 34% del mercat català amb presència arreu dels Països Catalans. L’any 1978, i a causa de diverses crisis, la companyia tancà.

El rellançament era una aposta complicada, però gràcies a una excel·lent campanya i el buit què havien deixat els principals competidors, ha aconseguit implantar-se sòlidament, arribar al seu públic objectiu, i una notorietat impressionant no només a la ciutat de Barcelona, sinó a la resta del Principat, on en poc temps s’ha posicionat com a cervesa de referència, fugint dels grans mitjans de comunicació, i apostant fermament en esdeveniments culturals i gastronòmics i per la identificació de la marca amb la cultura i tradicions catalanes.

L’empresa encarregà la redefinició del logotip a América Sánchez, que l’ha modernitzat tot respectant els elements bàsics de la marca original. Una important aposta ha estat el trencament del codi vermell, pel groc i blau característic de principis dels segle XX. La companyia a més, a apostat per la rehabilitació de l’antiga fàbrica situada a la Ronda de Sant Antoni, 39 i que de la mà de Jean Nouvel ha reconvertit en museu bar. A més, ha encarregat una pel·lícula al cineasta Bigas Luna, ha restaurat una flota de seats 600, així com de les furgonetes DKW de l’època, i ha anat deixant petjada a bars i restaurants amb exquisits elements promocionals.

I és que durant anys, Estrella i San Miguel, han lluitat per projectar les respectives marques com a líders internacionals. Eslògans com ‘la més venuda arreu del món’ o allà on va triomfa, emmascaraven un dissortat provincialisme que defuig allò propi per emmirallar-se amb allò forà. El missatge a abatre era molt clar. Només era qüestió de creure en els valors propis i projectar-los amb respecte i orgull.

D’aquesta manera, Moritz amb només un producte i dos formats, ‘longneck i llauna’, ha aconseguit colpejar l’imperi dels grans, implantar-se de forma excepcional i fins i tot dirigir l’ estratègia comercial dels seus principals competidors.

Enllaço aquest interessant article publicat al Racó Català i aquest vídeo de la festa d’Aniversari de la companyia.

www.moritz.cat

Anuncis

No comments yet»

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

w

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: