objectar

segona fase

Nou logo d’Spanair

Avui finalitzava la tria del nou logotip d’Spanair des de que fa unes setmanes, els seus nous administradors decidien mantenir-ne el nom, però netejar-ne la imatge. I brindaven la possibilitat de triar entre dues opcions finalistes, món i deixant, als internautes.

Una opció perfectament legítima, en tant que s’ha contractat un disseny a un estudi professional, que ha derivat en dues opcions possibles i que s’intenta aconseguir la complicitat del personal i els usuaris, donant-los l’opció de triar per una o altra.

Es presentava també aquests dies, l’estudi ‘Realitats i Oportunitats. El disseny i l’empresa a Catalunya’. (PDF) Desenvolupat per l’Observatori del Disseny del FAD, dins del programa Disseny en Dades.

I és llàstima que els senyors d’Spanair no hagin tingut temps de llegir-lo. En el pròleg, Finn Lauritzen sentencia: ‘Les empreses que utilitzen el disseny com a eina estratègica en llurs processos d’innovació i com a eina de desenvolupament empresarial, són més innovadores i guanyen més diners que les empreses que no utilitzen el disseny o que només l’utilitzen per donar styling al producte’.

Doncs això, amb l’escassa informació amb la que comptàvem, exactament que havíem de triar? No hagués estat millor explicar-nos les virtuts d’ambdues propostes i mostrar-nos possibles futures aplicacions?

www.spanair.cat

Anuncis

2 comentaris»

  timorillas wrote @

Cal “felicitar” l’estudi Morillas per la seva “professionalitat” en l’anàlisi i el disseny d’un nou logotip per Spanair. Ha aconseguit fer evolucionar la gràfica d’Adobe fins a donar-li ales a una companyia aèrea. Us proposo un exercici visual pràctic: 1) aneu a la web d’Adobe (http://www.adobe.es) i mireu les tonalitats de la seva gama de productes (Illustrator i Photoshop). 2) Ara aneu a la web d’un touroperador de viatges espanyol Ultramar (http://www.ultramarexpress.com). Ho haveu vist? 3) Finalment, busqueu una pàgina on es mostri el nou logotip de Spanair. Coincidencies? Casualitats? Un sol dissenyador en plantilla? Amortitzar una idea fins a extrems inadmissibles i sense ética? Això és el qiue fa gran un país de dissenyadors. Deixem el negoci a un d’aquests “gurús” del branding-naming-timing i potser que ens dediquem a fer d’altres coses éticament més correctes, potser dormirem millor.

  jb2004 wrote @

No hi estic del tot d’acord. El que apuntes, no deixa de ser un recurs estilístic i la utilització del blau i el taronja, s’hereda de l’antic logotip.

Malgrat no n’he vist les aplicacions, m’imagino que l’altra opció, que prové del fum que deixen els avions, s’encaminava cap a una imatge canviant segons les aplicacions. Semblaria doncs, més interessant.

I respecte a l’amortització d’idees, et puc assegurar que n’hauran fet moltes de propostes i que acostuma a ser el client qui acota i retoca fins a desfigurar moltes vegades les propostes inicials, o deixar en via morta bones idees.


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

w

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: