objectar

segona fase

El nou Routemaster

Tot just fa uns anys, l’Ajuntament de Londres retirava definitivament els populars Routemaster dels carrers de Londres. Només es conservarien alguns models de dos pisos en algunes rutes turístiques, i es que els legendaris vehicles de l’any 1968 eren massa contaminants i insegurs per la plataforma oberta del darrera, a més que dificultaven l’accés als cotxets dels nens i a les cadires de persones minsuvàlides.

Aquest Desembre, l’alcalde de la capital anglesa, Boris Johnson, anunciava els guanyadors del concurs per al redisseny del bus de dos pisos que l’empresa Transport for London havia convocat fetia mesos, i  amb què la ciutat pretén equipar-se amb vuitcents models l’any 2012.  D’entre les 700 propostes, algunes també de nens, n’ha resultat guanyadora la de l’equip format per Aston Martin i Foster & Partners. Pobres nens! i pobres del què penséssin que Aston Martin i Foster & Partners competirien en  igultat de condicions.

La proposta guanyadora, de Foster & Partners i Aston Martin,  planteja un vehicle amb plaques solars integrades en un sostre de vidre, que permetrà la reducció de partícules contaminants. Serà accessible per a tothom i mantindrà el terra de fusta dels vells Routemaster, així com el color i les línies arrodonides del vell autobús.

D’ entre els finalistes, destacar-ne els anglesos Capoco Design, així com la proposta de l’equip format pels valencians Enrique Miñarro i Joaquín García, de l’estudi Miñarro García, que juntament amb Héctor Serrano i Javier Esteban, presentaren ‘Welcome Back’. També equipat amb panells solars i pensat per una propulsió híbrida amb un motor dièsel i un d’elèctric, que en reduirien les emissions de CO2.

www.tfl.gov.uk

No comments yet»

Deixa un comentari